Wednesday, November 19, 2008
X'mas dibulan NOVEMBER???apekah?!
Pelik, tapi benar beb!!!

Satu kejadian yang jarang-jarang ditemui,bak kata orang-orang tua seperti mencari sebatang jarum dalam haystack!

Inilah realiti yang berlaku era 20-an..PERCAYALAH(lagu Dato Siti)..perayaan yang memang sah-sah disambut di hujung bulan disember telah disambut sebulan lebih awal oleh segerombolan homo sapiens dekat2 ngan tempat penulis.

Adat orang Malaysia, raya ko, raya aku jugak!!! Maklumlah, rakyat majmuk la katekan..tapi, yang pelik dan jeliknya ada si minah ni lebih-lebih pulak! (ish,aku tampar kang!) bukan raya dia pon!tp dia yang lebih2..gedik tahap cipan! terkinje-kinje macam monyet dapat bunga!ish..ish..

"keriangan beraya"

Ape kejadahnye semua ini???katakanlah!!!mana pergi jati diri remaja zaman sekarang ni...lupe semua adat resam yang telah lama dipertahankan oleh tok(atuk) , pok(bapak) kite dulu...mane letak maruah bangse beb??"Tak kan Melayu Hilang di Dunia",relevankah lagi?? LU FIKIR LA SENDIRI!

Jangan salah paham,warkah ini bukannye nak pertikai or persoalkan sambutan Xmas di mane2 tempat dan pada bile2 mase,tp hanye utk mnyedarkan kpd yg tak sedar, mengingatkn kpd yg tak ingat, dan memberitahu kpd yg tak tahu..itu je!xde niat pape pon!

yummy!

Peace no WAR...(^-^)

Sayonara!
posted by bukannamasebenar @ 10:54 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 
~PROFILE~
My Photo
Name:
Location: Beringin Valley(bukan tempat sebenar), Dunia(bukan tempat sebenar)
~PREVIOUS POST~
~ARCHIVES~
~DISCLAIMER~
Semua nama yang digunakan dalam penulisan di blog ini adalah menggunakan bukan nama sebenar
~KUMPUL PENDAPAT~


ShoutMix chat widget

~CLOCK~
~CALENDAR~
~VISITORS INFO~

~KYUEM LINKS~
Template by
Blogger Templates