Saturday, November 22, 2008
Balik Kampung!!!!

Akhirnye saat yg dinanti2 kan bukan saje oleh penulis tapi seluruh penduduk dan penghuni sementara sebuah kolej di beringin valley…tika dan saat ini tiba2 sje lagu balik kg yg dinyanyi kan oleh allahyarham sudirman terpancul dari mulut penulis…kini ia di fofular kan kembali ole penulis..syabas utk penulis(puji diri sendiri la plak)..tiba2 semua chaletmate memandang beliau dgn muka pelik…penulis terdiam…….


balik kg oh oh oh blk kg…….” chaletmate penulis menyanyi beramai-ramai..kami nyanyi bersama2 dngn hati yg girang …(xbetul jugak bdk2 ni upenye)..setelah hampir 3 bulan meninggalkan kg halaman hari ini penulis bakal meninggal kan perak/selangor (sebab kolej ni kt sempadan) dan menuju ke kampung halaman beliau di UK(bukan nama sebenar)….


bye-bye Perak


TETAPI (ai.len mcm je bunyi nye) yang pelik lg jelik nye (dh agak dh) budak2 yg konon nye `pandai` lg cemerlang gemilang dan terbilang ni upe2 nye pengotor lg mengotorkan..masing2 bile nak balik campak je benda yg xpki merata2..habis madu sepah dibuang..bak kata pepatah apabila kolej kata pergi ghumah kata mari lantak r benda laen..yg penting rock..pe rock2 nak rock cri pn rock (bukan nama sebenar) r beb..



dah macam tongkang pecah!!!



eh.dorang xblik ke cuti ni


sampi muntah2 tong sampah dibuat nye


Lihat lah sendiri betapa “educated” nye budak2 kat Kolej di beringin valley(bukan nama sebenar)…


apabila di tanye mengapa tidak dikemaskan chalet sebelum balik dgn selamba nye seorang umat ni menjawab “ala lek r..t mak cik cleaner 2 akn bersihkan gak..kang kalo aku bersih kan xda keje plak mok(mak) dngn pok(pak) cleaner 2 t..”…hmm.. Melihat dan mendengar jawpan umat itu penulis berasa sedih..memang la cleaner akan bersih kan tapi bukan kah kebersihan itu sebahagian dri iman..betol x reporter..


reporter: Betul2..sy stuju 120%

penulis: tq 4 suporting me reporter..=)


so buka minda buka hati..mari kita fikir dan renung2kan lah situasi ini..bak kata pujanga apagunanye teknologi moden jikalau kebersihan di abaikan..

PeAEe No WaR (^-^)

poiterware (bye2 dalam bahasa tamil)

posted by bukannamasebenar @ 10:54 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 
~PROFILE~
My Photo
Name:
Location: Beringin Valley(bukan tempat sebenar), Dunia(bukan tempat sebenar)
~PREVIOUS POST~
~ARCHIVES~
~DISCLAIMER~
Semua nama yang digunakan dalam penulisan di blog ini adalah menggunakan bukan nama sebenar
~KUMPUL PENDAPAT~


ShoutMix chat widget

~CLOCK~
~CALENDAR~
~VISITORS INFO~

~KYUEM LINKS~
Template by
Blogger Templates