Friday, December 19, 2008
bila Si Perepek kunyah Kerepek

Kata Hari Ini
Kotakan janji
Usah Ditangisi
Hidup Yang Sementara
Sekelip Berubah
Sekelip Berubah

Penantian Ini ... Kehausan
Kerana Aku Sedang
Di Padang Pasir
Perjalanan Jauh
Tanpa Tafsiran
Itulah Pedoman

Tidak Kira Waktunya Tiba
Pasti Geraknya Bermula
Gerak Bermula
Gerak Bermula...

Dan Aku Juga
Sama Sama
Mahu Mengerti Maksudnya Yang Nyata
Ianya Terselindung
Oh.. Di Dalam Banyangan

Perlukah
Kau Mempertahankan Segala Dosa
Kerana Semua Itu
Ada Waktu
Ada Waktunya...
Di Mana Janji
Dan Tiba
Di Kala Fajar Pun Mula Menyinsing
Dan Menutupi Malam
Meratapi Oh.. Sengsaranya
Darimana Hadirnya
Oooo...

Perlukah
Kau Mempertahankan Segala Dosa
Kerana Semua Itu
Ada Waktu - Waktunya
Dan Tiba
Di Kala Fajar Pun Mula Menyinsing
Dan Menutupi Malam
Meratapi
Oh.. Sengsaranya
Dari Mana Hadirnya

Perlukah
Kau Mempertahankan Segala Dosa
Kerana Semua Itu
Ada Waktu - Waktunya
Di Mana Janji
Ada Waktunya
Aku Tempuhi
Dan Aku Tempuhi

Ke Mana Lagi Hendak Ditujui
Perjalanan Ini
Perjalanan Jauh Telah Ditempuhi
Telah Kutempuhi
Aku Tempuhi
Oh... Aku Tempuhi
Aku Tempuhi...

Haaa!lanjutan darii post penulis semalam,ada pembaca mencadangkan penulis mendengar lagu ini..

tajuk lagu = Langsung Tak Faham!
nyanyian = XPDC..

sedap juga bila dengar lagu nih..mmg sesuai dengan post penulis tempoh hari kan?walaupon langsung tidak faham apa yang nak disampaikn,kerana penceritaan lirik yang agak tidak ada flow,namun,penulis memahami sesuatu yang tersirat di sebaliknya..apa dia?

Haaa..itu korang fikir sendiri la!bak kateNabil Raja Lawak, "LU PIKIR LA SENDIRI!"..

Renung2kan..dan fikir2kan..

PeacE nO waR! ^_^

p/s : kepada sesiapa yang dapat memahami cerita disebalik senikata lagu ini,diharap kongsi2kan la ye?mane la tau same dgn ape yg penulis tafsirkan..




posted by bukannamasebenar @ 9:50 PM  
0 Comments:
Post a Comment
<< Home
 
 
~PROFILE~
My Photo
Name:
Location: Beringin Valley(bukan tempat sebenar), Dunia(bukan tempat sebenar)
~PREVIOUS POST~
~ARCHIVES~
~DISCLAIMER~
Semua nama yang digunakan dalam penulisan di blog ini adalah menggunakan bukan nama sebenar
~KUMPUL PENDAPAT~


ShoutMix chat widget

~CLOCK~
~CALENDAR~
~VISITORS INFO~

~KYUEM LINKS~
Template by
Blogger Templates